09038889080 - 09334007584
[wpseo_breadcrumb]
مدت زمان مطالعه ۱۸ دقیقه

تنگ کردن واژن؛ معرفی روش ها، هزینه و عوارض

کاهش لذت جنسی در روابط زناشویی بعد از زایمان یا افزایش سن، یکی از دلایلی است که اکثر زنان به فکر راهکاری برای برگشت به شرایط قبل و رفع شلی و گشادی واژن می افتند. پس از زایمان، عضلات واژن کشیده می شوند، اگرچه فیزیوتراپی و ورزش های بعد از زایمان می توانند کمک کننده باشند، اما واژن معمولاً فرم طبیعی خود را دوباره به دست نمی آورد.

آنچه در این مقاله از سایت دکتر سجادی پور می خوانید... نمایش
تنگ کردن واژن
تنگ کردن واژن

مشکل افتادگی ناحیه واژینال می تواند باعث نارضایتی هر دو شریک در هنگام مقاربت جنسی شود. همچنین بی توجهی به این مسئله، می تواند برای سلامتی فرد نیز خطرناک باشد. خوشبختانه روش های تنگ کردن واژن در این مرحله از زندگی می توانند تا حد زیادی این معضل را حل کند. در این مقاله قصد داریم روش های درمان برای تنگ کردن واژن را شرح دهیم تا با بهترین روش ها برای رفع شلی و گشاد شدن ناحیه واژینال با توجه به شرایط خود آشنا شوید.

روش ها و راه های زیبایی و جوانسازی واژن چه هستند؟

جوانسازی واژن عمل زیبایی و درمانی ناحیه تناسلی است که مشکلاتی از قبیل شل شدگی و گشادی واژن، اقتادگی، خشکی، بی اختیاری ادرار و… را برطرف می کند. روش های زیبایی ناحیه واژینال برای تنگ کردن واژن، سفید و روشن کردن ناحیه تناسلی، سفت کردن واژن و مواردی از این قبیل کاربرد دارد.

روش های جوانسازی واژن شامل دو نوع جراحی و غیر جراحی می باشد که عبارت اند از:

جوانسازی واژن با عمل لابیاپلاستی
عمل جراحی زیبایی و جوانسازی لابیاپلاستی

دلایل گشاد شدن واژن

در ابتدا نگاهی به دلایل شل شدن و گشادی واژن می اندازیم تا از قبل از اینکه این مشکل به وجود آید بتوان از آن پیشگیری کرد. در صورتی که بافت های واژن خاصیت کشسانی خود را در اثر آسیب یا به صورت طبیعی طی گذشت زمان از دست بدهند و به دلایل مختلف دچار پارگی شوند ، باعث شل شدن واژن می شود. در ادامه به برخی از عوامل و دلایل مهم و موثر اشاره می کنیم:

  • زایمان طبیعی که از دلایل اصلی است
  • انجام فعالیت های ورزشی سنگین
  • چاقی بیش از حد و افزایش وزن
  • وارد شدن آسیب جدی به لگن
  • سرفه و عطسه های مداوم
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • یبوست های مکرر
  • کمردرد شدید
  • یائسگی

شل و گشاد شدن واژن عوارضی دارد که باید سریعا به درمان و تنگ کردن واژن اقدام کرد. عوارض ناشی از این مسئله علاوه بر اثر مستقیم روی کیفیت روابط جنسی ، ارتباط مستقیمی با حفظ سلامتی فرد دارد. ممکن است فرد دچار یکی از مشکلاتی مانند ترشحات زیاد واژن ، عفونت واژن و افزایش میکروب های ناحیه تناسلی شود.

علائم و نشانه های شل شدن ناحیه تناسلی

  1. خشکی واژن
  2. سوزش ادراری
  3. بی اختیاری ادرار
  4. عفونت های مکرر
  5. خونریزی بعد از نزدیکی
  6. ترشحات غیر طبیعی واژن
  7. دردهای زیاد هنگام مقاربت
  8. کاهش رضایت از رابطه جنسی
  9. سوزش و خارش در ناحیه تناسلی
  10. کاهش میل جنسی و عدم تحریک جنسی

روش های درمان غیر جراحی گشادی واژن

درمان شلی و گشادی واژن روش های متفاوتی دارد که جراح زیبایی زنان با توجه به شرایط فرد ، روش مناسب را تعیین می کند. در صورتی که فرد زایمان طبیعی نداشته باشد و میزان گشادی واژن کم باشد، میتوان با روش های غیرجراجی تنگ کردن واژن ، این مشکل را برطرف و درمان کرد.

برای درمان گشادی شدن واژن از روش های جراحی و غیرجراحی می توان استفاده کرد که بستگی به شرایط فرد دارد.

تنگ کردن واژن

از روش های غیرجراحی تنگ کردن واژن می توان به لیزر ، کربوکسی تراپی ، لیفت با نخ ، آر اف و… می باشد اشاره کرد.

تنگ کردن واژن با لیزر

برطرف کردن تیرگی ناحیه تناسلی بانوان و تنگ کردن واژن از کاربردهای لیزر محسوب می گردد. معمولا لیزر مونالیزا تاچ در این روش استفاده می گردد. در روش جراحی تنگ کردن ناحیه واژینال بیهوشی نیازی نیست و متخصص زنان و زایمان سعی می کند بدون خونریزی آن را انجام دهد. این روش غیرتهاجمی است و پزشک می تواند روش لیزر را در مطب انجام دهد.

روش لیزر برای رفع شلی و گشادی واژن ، مزایای زیادی دارد. از جمله : دائمی و ماندگار بودن طولانی ، تولید کلاژن های جدید برای حفظ زیبایی واژن ، هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها به خصوص جراحی واژینوپلاستی و… ، برطرف شدن سوزش و خارش ناحیه تناسلی ، رفع افتادگی رحم ، درمان بی اختیاری ادرار ، دوره نقاهت کوتاه و نیاز نبودن به بستری شدن و… .

پس از انجام لیزر می توان نتیجه نهایی را بلافاصله بعد از عمل مشاهده کرد. این روش از درمان های قطعی برای تنگ کردن واژن محسوب می گردد.

صحبت های خانم دکتر بیتا سجادی پور متخصص و جراح زنان و زایمان در خصوص لیزر مونالیزا تاچ برای جوانسازی و تنگ کردن ناحیه تناسلی

اگر فرد سابقه زایمان طبیعی داشته باشد ، این روش برای تنگ کردن کامل واژن موثر نیست. زیرا با لیزر نمی توان قسمتی از بافت اضافه ناشی از زایمان را برداشت. بنابراین برای افرادی که زایمان طبیعی انجام داده اند، بهترین روش درمان شلی واژن ، جراحی وازینوپلاستی است.

تنگ کردن واژن با نخ

تنگ کردن و لیفتینگ واژن با نخ از روش های غیرتهاجمی برای درمان شلی و افتادگی واژن است. هیچگونه خونریزی در این روش وجود ندارد، بنابراین نیازی به بیهوشی قبل از عمل نیست. اگر دغدغه ای در خصوص ماندن جای بخیه و عمل دارید می توانید از روش لیفت کردن با نخ استفاده نمایید. چرا که نخ های به کار برده شده حداکثر تا 12 روز بعد از انجام عمل جذب بدن می شود و اثری از آن ها باقی نمی ماند.

دقت کنید که حدودا به مدت 6 هفته بعد از انجام لیفتیگ نخ برای تنگ کردن واژن نباید رابطه جنسی و نزدیکی داشته باشید.

کربوکسی تراپی واژن

روش کربوکسی تراپی نیز یکی از روش های درمانی است که برای زیبایی و جوانسازی واژن به کار برده می شود. در این روش گاز دی اکسید کربن باعث اکسیژن تراپی و خون رسانی این ناحیه می گردد. اگر همراه این روش از لیزر نیز به صورت مکمل استفاده گردد بسیار موثرتر خواهد بود.

کربوکسی تراپی کاربردهای مختلفی در جوانسازی و زیبایی ناحیه واژینال دارد که یکی از آن ها درمان افتادگی و شلی ناحیه تناسلی است. این دستگاه باعث افزایش کلاژن سازی و رفع خشکی در ناحیه تناسلی می شود. همچنین باعث افزایش لذت جنسی در هنگام مقاربت می شود. برای اطلاعات بیشتر، حتما ویدیو خانم دکتر سجادی پور را در خصوص کاربرد کربوکسی تراپی مشاهده کنید.

دستگاه آر اف برای تنگ کردن واژن

روش دستگاه آر اف نیز یکی از روش های رفع افتادگی واژن است که بدون جراحی یک روش قطعی به حساب نمی آید. استفاده از این روش فقط یکبار کافی نیست و در صورت استفاده ، باید مجددا تکرار شود.

روش های درمان جراحی برای تنگ کردن واژن

از روش های جراحی تنگ کردن واژن و زیبایی آن می توان به پرینورافی ، لایپاپلاستی و واژینوپلاستی اشاره کرد. بهترین روش قطعی برای تنگ کردن واژن ، واژینوپلاستی است. این روش مزایای زیادی دارد.

جراحی پرینورافی برای رفع افتادگی واژن

 زایمان طبیعی یکی از دلایل موثر در شل و گشاد شدن واژن است. طی زایمان طبیعی ناحیه پرینه که فاصله بین مقعد و واژن است ، ممکن است پاره شود یا کش بیاید. پرینه که از بافت های ناحیه تناسلی است باید ترمیم شود. گاها این روش طی زایمان طبیعی توسط متخصص زنان و زایمان انجام می شود تا بافت آسیب دیده ترمیم شود.

چندین ماه پس از عمل می توان نتیجه درمان را مشاهده نمود. جراحی پرینورافی ممکن است عوارضی نیز داشته باشد از جمله خونریزی، التهاب یا عفونت، باقی ماندن جای زخم، ترشحات واژینال غیرطبیعی، سرگیجه و حالت تهوع و… .

اگر این روش را پزشک زنان زایمان که تخصص و تجربه کافی داشته باشد، انجام دهد عوارض فوق با احتمال خیلی کمی ممکن است به وجود آیند.

در خصوص قیمت و هزینه عمل جراحی پرینورافی بیشتر بدانید.

جراحی تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی به طور کلی به هر گونه عمل زیبایی و ترمیمی برای واژن گفته می شود که مرسوم ترین آن ها تنگ کردن واژن با جراحی واژینوپلاستی است. در این نوشته به نکاتی در مورد این جراحی خواهیم پرداخت.

عمل جراحی واژینوپلاستی علاوه بر اینکه جنبه زیبایی و درمانی دارد، برای بانوانی که به افتادگی و شل شدن واژن مبتلا هستند نیز موثر است. عضلات واژن در روش جراحی تنگ کردن ، تقویت می شود و فاصله میان مقصد و واژن نیز بازسازی می گردد.

جراحی تنگ کردن واژن
قبل و بعد از عمل جراحی واژینوپلاستیجراحی تنگ کردن واژن

در واقع این عمل جراحی عضلات جدا شده در اثر زایمان، افزایش سن و … را به هم می رساند و در طی آن پوست مخاط اضافی از قسمت پشت واژن برداشته می شود. همچنین می توان پوست خارجی را برای زیبایی ظاهری از بین برد . پرینه (عضله بین واژن و مقعد) نیز ممکن است در اثر زایمان آسیب ببیند که منجر به باز شدن شکاف واژن می شود. تنگ کردن یا جوان سازی واژن روشی است که این مشکلات را اصلاح می کند و در نتیجه احساس سفت و تنگ تر شدن، هم در داخل و هم در ورودی واژن ایجاد می شود.

جراحی واژینوپلاستی در بیمارستان یا کلینیک انجام می شود و در مطب قابل انجام نیست. مدت زمان عمل حداکثر دو ساعت به طول می انجامد. بیمار طی این مدت طبق تشخیص پزشک ، بیهوشی کامل یا بی حسی نخاعی می شود.

عمل جراحی واژینوپلاستی علاوه بر اینکه جنبه زیبایی و درمانی دارد، برای بانوانی که به افتادگی و شل شدن واژن مبتلا هستند نیز موثر است. عضلات واژن در روش جراحی تنگ کردن ، تقویت می شود و فاصله میان مقصد و واژن نیز بازسازی می گردد.
عمل جراحی واژینوپلاستی در بیمارستان یا کلینیک انجام می شود و در مطب قابل انجام نیست. مدت زمان عمل حداکثر دو ساعت به طول می انجامد. بیمار طی این مدت طبق تشخیص پزشک ، بیهوشی کامل یا بی حسی نخاعی می شود.

آیا می توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با زایمان انجام داد؟

انجام این عمل جراحی تنگ کردن واژن ، همزمان با زایمان توصیه نمی شود و نباید انجام شود. باید حتما شش بعد از زایمان ، این عمل انجام شود زیرا قبل از آن ناحیه واژن به شدت ملتهب است و خون بالایی در آن جریان دارد. عمل جراحی واژینوپلاستی در دوران شیردهی بلامانع است.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای واژینوپلاستی هستند؟

توصیه می شود جراحی واژینوپلاستی در زنانی که سابقه زایمان داشته اند و در سنین نسبتا بالایی هستند بهتر است انجام شود. در صورتی که فرد زایمان نداشته ، توصیه می شود از روش های غیرتهاجمی مانند لیزر ، لیفت با نخ ، کربوکسی تراپی و… استفاده گردد.

عوامل زیر در نیاز بانوان به عمل های جراحی یا غیر جراحی برای اقدام به تنگ کردن واژن موثر است:

  • زایمان های طبیعی متعدد
  • افزایش سن
  • رابطه جنسی مکرر
  • ژنتیک

بانوانی که دچار گشادی و شلی عضلات واژن می شوند در صورت سلامت عمومی بدن کاندیدای مناسب این جراحی هستند.

مراحل انجام واژینوپلاستی

در روش واژینوپلاستی، عضلات کف لگن به هم نزدیک تر می شوند و هر گونه بافت اضافی و پوست برداشته و خارج می شود. در نتیجه این عمل، واژن سفت و محکمتری خواهیم داشت. ترمیم دستگاه تناسلی باعث ایجاد اصطحکاک و لذت بیشتری هنگام مقاربت جنسی می شود.

مراحل جراحی تنگ کردن واژن
قبل و بعد از جراحی تنگ کردن واژن

پس از بیهوشی ، جراح بافت واژن را از قسمت قدام تا خلف باز می کند و از بخش های زیرین پروسه ترمیم را آغاز می کند. سپس بافت های اضافه برداشته می شود و بافت باز شده ، بخیه زده می شود. لوله واژینال که قبل از جراحی قطر بزرگی دارد، پس از جراحی به لوله ای با قطر کوچک تبدیل می شود.

 

پس از تشخیص پزشک فرد می تواند پس از یک روز از بیمارستان مرخص شود. به دلیل وجود نخ های بخیه و فرایند درمان ، احتمال ترشح در هفته اول بعد از جراحی وجود دارد. پس از یک هفته باید به جراح متخصص زنان و زایمان خود مراجعه نمایید.

مزایای روش واژینوپلاستی

واژینوپلاستی درمان قطعی گشادی واژن

روش واژینوپلاستی یک روشی است که اثر ماندگاری بالایی دارد و یک روش قطعی برای درمان شلی و گشادی واژن است.

انجام همزمان با عمل های زیبایی دستگاه تناسلی

همراه با عمل واژینوپلاستی می توان از عمل های زیبایی دیگر مانند لابیاپلاستی ، پرینورافی ، تزیرق چربی به ناحیه لابیا ، نقطه جی و داخل واژن به صورت مکمل استفاده شود.

انجام همزمان با عمل های درمانی

در این روش علاوه بر اقدامات زیبایی ، می توان از روش های درمانی نیز استفاده نمود. روش های درمانی مانند لاپاراسکوپی برای کیست تخمدان ، هیسترکتومی یا برداشتن رحم ، جراحی میومکتومی یا برداشتن فیبروم رحم و… به صورت همزمان قابل انجام است.

در خصوص لاپاراسکوپی رحم برای تشخیص بیماری های رحمی بیشتر بدانید.

در صورتی که هر کدام از روش های درمانی فوق نیاز باشد، ابتدا این روش های درمانی انجام می شود سپس اقدامات زیبایی صورت می گیرد. تمامی این اقدامات و روش ها ، طبق نظر پزشک و در حین معاینات قبل از عمل باید مشخص گردد.

عدم برگشت پذیری شلی واژن

در صورتی که این عمل به صورت اصولی و دقیق انجام شود. و لایه های همبند بافت اضافی به صورت کامل برداشته و به هم متصل گردند ، پس از عمل جراحی واژینوپلاستی، شلی و گشادی ناحیه واژینال برگشت پذیر نخواهد بود و یک درمان قطعی به شمار می آید.

عدم نیاز به تکرار مجدد جراحی تنگ کردن واژن

اگر که فرد بر اثر افزایش سن، رابطه های جنسی زیاد و ژنتیک دوباره دچار گشادی و شلی واژن شود، مجددا نیازی به جراحی نیست. میتوان با روش های زیبایی و جوانسازی مانند لیزر، کربوکسی تراپی، دوباره حالت اولیه واژن را بازیابی کرد.

آمادگی برای واژینوپلاستی

در صورتی که طبق نظر پزشک ، روش واژینوپلاستی در درمان فردی موثرتر باشد، قبل از انجام روش جراحی تنگ کردن واژن باید اقدامات و درمان هایی را انجام شود که شامل مواردی مانند :

  • دستورالعمل هایی در مورد خوردن و آشامیدن
  • مصرف یا جلوگیری از برخی از داروها و ویتامین ها (مانند خودداری از مصرف آسپرین قبل از جراحی)
  • خودداری از مصرف سیگار و دخانیات قبل و بعد از جراحی
  • اگر تحت درمان هورمونی هستید باید سه هفته قبل از عمل متوقف شود و یک یا دو هفته بعد از عمل مجدداً آغاز شود
  • ارائه دستورالعمل هایی برای پاک کردن روده بزرگ از مدفوع
  • درمان عفونت های باکتریایی واژن
  • انجام آزمایشاتی که برای بررسی های لازم از نظر جسمی توسط پزشک تجویز شده است.
  • در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می کنید و بیماری خاصی دارید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • درمان زگیل یا تبخال تناسلی

بیهوشی برای واژینوپلاستی

در حالی که واژینوپلاستی را می توان تحت بی حسی موضعی انجام داد، اما بسیاری از بیماران تمایل دارند که این جراحی را تحت بیهوشی عمومی انجام دهند.

عوارض واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی نیز ممکن است مانند کلیه اقدامات جراحی خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. پزشک متحصص شما هنگام مشاوره، با شما در مورد این موارد به تفصیل صحبت خواهد کرد.

عمل جراحی واژینوپلاستی در صورتی که اصولی و دقیق انجام شود، هم فرد درد کمی را احساس می کند و هم اینکه از عمل جراحی رضایت کامل خواهد داشت. بنابراین اگر جراح مهارت و تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است فرد دچار مشکلات زیادی شود و باعث سوراخ شدن رکتوم شود.

در نتیجه انتخاب جراح و متخصص زنان و زایمان حرفه ای و ماهر می تواند راه حل مناسبی برای جاوگیری از عوارض بعد از عمل باشد. همچنین انجام عمل جراحی توسط متخصص زنان و زایمان باتجربه ، در عدم به وجود آمدن بسیاری از این مشکلات موثر است.

عوارض احتمالی

از جمله عوارض احتمالی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

عوارض احتمالی عمل جراحی تنگ کردن واژن
  • خونریزی
  • احساس درد
  • بی حسی موقت
  • عفونت (عفونت توسط آنتی بیوتیک های داده شده در زمان عمل جراحی به حداقل می رسد اما اگر عفونت رخ دهد، باعث ناراحتی می شود و بهبود را به تاخیر می اندازد.)
  • در مواردی ممکن استکمی تورم وحساسیت در زمان نزدیکی ایجاد نماید که به صورت دائم نیست و با گذشت زمان برطرف خواهد شد.
  • برخی از خانم ها همچنین به دلیل آسیب رسیدن به انتهای عصب حساس در محل درمان، به از دست دادن احساس در قسمت ورودی واژن شکایت می کنند.

بخیه های مورد استفاده برای واژینوپلاستی مشابه مواردی است که برای زایمان استفاده می شود و پس از 5 الی 7 روز به طور طبیعی حل می شوند.

بهترین توصیه برای خانم هایی که قصد انجام جراحی های واژن را دارند: در مورد احساسات و نگرانی هایتان، در مورد اندام تناسلی خود و همچنین انتظاراتی که از جراحی دارید یا هر گزینه غیرجراحی دیگر، با پزشک خود با صراحت صحبت کنید.

هزینه جراحی تنگ کردن واژن چقدر است؟

هزینه درمان گشادی واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تکنیک و روش جراح و ترکیب احتمالی با جراحی های دیگر. ممکن است بیماران همزمان با تنگ کردن واژن، قصد انجام لابیاپلاستی را نیز داشته باشند. معمولاً هزینه ی این جراحی ترکیبی نسبت به هزینه ی آن ها به صورت جداگانه کمتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که جراحی تنگ کردن واژن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و جسم واژن در زندگی افراد نقش کلیدی ایفا می کند. پس برای انجام این جراحی بدن خود را در اختیار متخصص با تجربه و قابل اطمینان قرار دهید. هزینه در انجام این جراحی گزینه ی با اهمیتی است اما انتخاب جراح یا بیمارستان به صرف ارزان بودن، اصلاً کار هوشمندانه ای نیست.

با این حال، نتیجه حاصل شده تنگ کردن واژن در بیشتر زنان رضایت بخش است، همچنین عملکرد و لذت جنسی آنها بعد از واژینوپلاستی بهبود می یابد.

بهترین جراح واژینوپلاستی در تهران کیست؟

بهترین پزشک و جراح برای عمل واژینوپلاستی متخصص زنان می باشد، که تجربه و مهارت او در انجام این جراحی و حاصل شدن نتیجه ی مورد انتظار از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه روش های دیگری که برای درمان گشادی و شلی واژن استفاده می شود را برای شما شرح می دهیم تا در صورت داشتن شرایط مناسب برای انجام آن و طبق نظر پزشک آشنایی لازم را داشته باشید.

اگر به دنبال درمان قطعی برای تنگ کردن واژن هستید از روش های جراحی مانند واژینوپلاستی استفاده کنید. ناحیه واژن یک بخش حساس از نظر جسمی ، روانی و جنسی محسوب می گردد. بنابراین در روش های درمانی و زیبایی باید دقت و حساسیت بالایی داشته باشید. از هر روش درمانی چه به صورت شیمیایی چه به صورت گیاهی استفاده نکنید و قبل از انجام هر اقدامی با پزشک متخصص در این زمینه حتما مشورت نمایید.

عوامل زیادی در نتیجه مطلوب عمل جراحی تنگ کردن واژن وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها جراح و متخصص زنان و زایمان است. در صورتی که پزشک توانایی کافی داشته باشد ومراقبت های بعد از عمل به خوبی انجام شود، نتایج ایده ال به دست خواهد آمد. 

انتخاب پزشک و جراح متخصص نیز در نتیجه عمل جراحی مطلوب بسیار تاثیرگذار است. بهتر است در انتخاب جراح متخصص زنان و زایمان به میزان مهارت و تجربه پزشک دقت کافی داشته باشید. بررسی های لازم برای تشخیص بهترین جراح زنان و زایمان در تهران را انجام دهید.

اطلاعات تماس دکتر سجادی پور

اینستاگرام

drsajadipour

تلگرام

drsajadipoor54

واتس آپ

09015199844

تلفن مطب

09334007584

پرسش هایی که ممکن است از سوی بیماران در خصوص جراحی تنگ کردن دستگاه تناسلی مطرح شود

در صورتی که سوالی در زمینه روش های تنگ کردن واژن و رفع شلی و گشادی ناحیه واژینال دارید، می توانید در انتهای همین مقاله بخش نظرات آن را با خانم دکتر بیتا سجادی پور متخصص زنان و زایمان در تهران مطرح نمایید.

احساس خود را درباره این مقاله بگویید 6 نظر

5 6
تنگ کردن واژن؛ معرفی روش ها، هزینه و عوارض
[post-views]
برچسب ها: تنگ کردن واژن
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. خانم دکتر گل و دوس داشتنی … خیلی خیلی راضی هستم چقد خداروشکر میکنم ک شمارو پیدا کردم و پیش شما جراحی انجام دادم… واقعا زندگی منو نجات دادید .. حتمالا تابستون میام دیدن تون ایران

یک دیدگاه بنویسید

دکتر سجادی پور © 1397  | طراحی و سئو: تیم فرابگیر