09038889080 - 09334007584
[wpseo_breadcrumb]
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی از روش های جوانسازی واژن است که امروزه با پیشرفت علم پزشکی، جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی زنان به شمار می رود. اما توجه داشته باشید که انجام لابیاپلاستی تنها آغاز راه بوده و دانستن چگونگی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی باعث خواهد شد که بهبودی بسیار راحت تر، همراه با درد کمتر و نیز حاصل شدن نتیجه مورد انتظار را داشته باشید. شما را به خواندن این نوشته که در مورد نکات مهم لابیاپلاستی می باشد دعوت می نمائیم؛

[wpforms id=”3428″]

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی (Labiaplasty)، یک عمل جراحی برای از بین بردن لبیلا مینورا (لبه داخلی) دستگاه تناسلی خانم ها است. بافت بیش از حد موجود در labia minora برای خانم ها ناراحت کننده خواهد بود و ممکن است باعث ایجاد درد و ناراحتی در پوشیدن انواع لباس ها و سوزش در حین فعالیت های روزمره می شود. روش لابیاپلاستی برای رفع همه این نگرانی ها، بافت اضافی را مورد هدف قرار می دهد. به جرأت می توان گفت لابیاپلاستی یک روش مطمئن و مؤثر با مزایای زیبایی و کاربردی است.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

نکات قبل از جراحی لابیاپلاستی

قبل از عمل جراحی، موارد ذیل را مورد توجه قرار دهید؛

  • یک بطری اسپری بخرید که با آب پر می کنید. کاربرد این مورد را در زیر خواهید آموخت.
  • ممکن است شما نیاز به چند روز مرخصی از کار و یا از هر روال تمرین داشته باشید.
  • ارتباط جنسی! اگر نتوانید بیش از سه تا شش هفته بدون سکس داشته باشید، کاندیدای این روش نیستید. برش های شما به زمان کافی برای بهبودی نیاز دارد.
  • حداقل 6 هفته قبل و بعد از عمل، سیگار نکشید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

در طول مشاوره با جراح، ایشان شما را از روند مراقبت بعد از لابیاپلاستی مطلع خواهد کرد. به هر حال برای داشتن خیالی آسوده از آگاهی در مورد این مراقبت ها مواردی از آن ها را در ادامه آورده ایم.

روز اول بعد از جراحی لابیاپلاستی

روز اول بعد از عمل، انتظار تورم کامل لابیاهای داخلی (labia minora) و خارجی (labia majora) را داشته باشید و کاملاً انتظار نداشته باشید که آن ها طبیعی به نظر برسند.
در این روز، استفاده از کمپرس سرد در منطقه تحت درمان، به تسکین درد و تورم کمک خواهد کرد. از نگه داشتن کمپرس سرد در محل بیش از 15 دقیقه پشت سر هم برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست خودداری کنید.

قرص های ضد درد را مطابق دستور جراح خود استفاده کنید. درد در بعضی از بیماران تنها با مصرف استامینوفن تسکین می یابد و برخی دیگر به قرص های کمی قوی تر احتیاج خواهند داشت. برخی از جراحان ممکن است یک پماد لیدوکائین تجویز کنند که می توانید برای برطرف کردن درد به برش های خود اعمال کنید. اصطکاک لباس زیر با بدن، در زمان پیاده روی ممکن است باعث ناراحتی یا درد متوسط تا شدید در منطقه تحت جراحی شود، به همین دلیل باید چند روز در منزل استراحت کنید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

روز دوم پس از لابیاپلاستی

روز دوم معمولاً مانند روز اول نیست، اما با این وجود تورم شدیدتر می باشد. اغلب تورم قبل از بهبود کمی شدیدتر می شود که جای هیچگونه نگرانی نیست. برای تسکین درد و تمیز کردن ناحیه، از بطری اسپری همراه با آب استفاده کنید. هنگامی که بیش از 24 ساعت از جراحی بگذرد، ممکن است جراح به شما استفاده از روش حمام سیتز (در این روش بیمار برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف، لگن یا وان پر از آب گرم می نشیند) را توصیه کند.

در این زمان شما همچنان به داروهای ضد درد خود ادامه خواهید داد و مطابق دستور پزشک، بر روی برش ها پماد اعمال می کنید. توجه داشته باشید که هنوز درد و یا ناراحتی احتمالی و نیز تخلیه مایع از محل زخم طبیعی است. در روزهای اول بعد از جراحی به منظور فشار و درد، از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. در این دوره می توانید با اجازه ی پزشک خود از عمل کمپرس یخ برای تسکین درد و کمک به کاهش تورم استفاده کنید.

اگر در هفته اول، درد غیرقابل تحمل، بوی ناخوشایند، عفونت، تخلیه مایع بیش از حد، تب یا هر نگرانی دیگری دارید حتماً با پزشک خود تماس بگیرید و در صورت امکان به ایشان مراجعه نمائید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

روز ششم تا هفتم بعد از جراحی لابیاپلاستی

در روزهای ششم و هفتم تورم کمی بهبود می یابد اما همچنان به حالت عادی بر نخواهد گشت. همچنان در این دوره درد وجود دارد اما کاهش یافته و نسبت به روزهای اولیه، قابل تحمل تر می باشد. توجه داشته باشید که همچنان پمادها و داروهای ضد درد باید طبق دستور جراح شما استفاده شود. احتمالاً در این مدت یا طی یک یا دو روز دیگر قرار ملاقات با پزشک خود بعد از عمل جراحی خواهید داشت.

البته توجه داشته باشید که در صورت انجام لابیاپلاستی با لیزر، خونریزی وجود نخواهد داشت و این امر باعث کاهش خطر زخم بعد از عمل جراحی، کاهش تورم ناحیه تحت درمان و ناراحتی بعد از عمل می شود و همچنین زمان ریکاوری به شدت کاهش می یابد. البته باید بگوئیم که هزینه جراحی لابیاپلاستی با لیزر نسبت به دیگر روش های لابیاپلاستی بیشتر خواهد بود.

کلام پایانی

با این حال جراحی لابیاپلاستی نیاز به مهارت بالای پزشک متخصص دارد، که با مهارت و تجربه دکتر بیتا سجادی پور، بهترین جراح زیبایی زنان در شهرک غرب، نتیجه ی مورد انتظار بیمار قابل تحقق می باشد. در پایان باید بدانید که جراحی لابیاپلاستی روشی کاربردی و مؤثر و با نتایج ماندگار است.

اطلاعات تماس دکتر سجادی پور

اینستاگرام

drsajadipour

تلگرام

drsajadipoor54

واتس آپ

09015199844

تلفن مطب

09334007584

احساس خود را درباره این مقاله بگویید 16 نظر

4 16
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
[post-views]
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

دکتر سجادی پور © 1397  | طراحی و سئو: تیم فرابگیر