علائم بارداری در زنان

علائم بارداری چیست؟ یکی از سوالات پر تکرار در زمینه باروری و علائم مربوط به آن است، بارداری یکی از اتفاقات مثبت در زندگی خصوصی هر شخصی می باشد که اگر که طبق اصول و مراقبت های درست برایشان اتفاق افتاده باشد لذت آن چند برابر می شود در اینجا ما به بررسی علائم بارداری در زنان و بهترین متخصص زنان در غرب تهران می پردازیم.

نسبت به هر بویی که به مشامتان می خورد احساس ناخوشایند دارید؟ احساس تنبلی و افسردگی دارید؟ از زمان عادت ماهیانه شما چندین هفته گذشته و طبق روال همیشگی اتفاق نیافتاده است؟ خب باید بگیم که شما یکسری از علائم اولیه بارداری را دارا هستید و می توانید با مراجعه به پزشک متخصص در زمینه زنان از حدس اولیه خود اطمینان حاصل کنید.

علائم بارداری در زنان

طبق یکسری از مطالعات انجام شده خانم ها در نیمه دوم زمان قاعدگی و نزدیکی به زمان تخمک گذاری حس بویایی شان بسیار تقویت می شود و بیشتر جذب بوی آقایان می شوند و گاهی اوقات نیز از بوی آقایان فراری می شوند و این دقیقا بستگی به سیستم بدن هر خانم دارد، در بازه زمانی تخمک گذاری ترشحات واژن غلیظ تر شده است و شفاف تر است و بالعکس در زمانی که تخمک گذاری انجام نمی شود این ترشحات چسبناک و غیر شفاف هستند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه متوجه بشویم زمان تخمک گذاری فرا رسیده است و برای بارداری اقدام کنیم؟ در اینجا لازم است متذکر شویم که زمان تخمک گذاری اصلا ثابت نیست و در بدن هر خانم با خانم دیگر بسیار تفاوت دارد پس نمیشه یک زمان مشخص را برایتان مشخص کنیم اما اگر خیلی کنکجاو هستید که از این موضوع اطلاع پیدا کنید می توانید از داروخانه یک عدد کیت تشخیص زمان تخمک گذاری بخرید و با درصد خطاهای احتمالی آن متوجه زمان مورد نظر شوید.

علائم بارداری در زنان علائم بارداری در زنان علائم بارداری در زنان

ترشح بیشتر استروژن و افزایش ترشحات شفاف، کشسان و پنیری مانند واژن از نشانه های زمان تخمک گذاری در هر فرد می باشد که با تشخیص غلظت بیشتر در ترشحات لازم است بدانید که شما در نقطه اوج بارداری هستید. برای خیلی از خانم ها اتفاق افتاده که از ورم در زمان پریودی و بعد از آن تعجب کنند باید بگیم در این بازه زمانی بدن شما در بهترین حالت خودش قرار می گیرد و از نظر سطح انرژی نیز بسیار پر انرژی و شاداب هستید و تنها دلیل آن این است که بدن شما مورد هجوم تعداد بسیار بالای هورمون قرار می گیرد.

اقدامات مؤثر بر بارداری

• لثه های سالم احتمال سقط جنین را کاهش می دهند.
  • چرخه قاعدگی منظم به شما زمان درست تخمک گذاری را یادآور می شود.
  • رژیم غذایی مناسب و پر فیبر و ویتامین
  • استفاده از انواع ویتامین ها مانند: زینک، فیبر، کلسیم و وری
  • هرگونه اضافه وزن و کمبود وزن بر بارداری تاثیرات منفی دارد، شاخص توده بدنی نرمال باشد.
  • اقدام به بارداری در زمان تخمک گذاری ( دوره باروری ماهانه که 6 روز است )

علائم ناباروری در زنان

• اختلالات در تخمک گذاری( سندروم تخمک پلی کیستیک )
  • اختلالات در دوره عادت ماهانه
  • تغییرات هورمونی زیاد
  • لوله های رحم و ترشحات نامناسب( در اثر عفونت لوله ها آسیب دیدند)

دلایل ناباروری در زنان

در بدن هر زنی تعداد مشخصی از تخمک وجود دارد که رابطه مستقیمی با افزایش سن در آنها وجود دارد، دهه سوم 30 سالگی بطورکلی حدود 5 درصد از کیفیت و تعداد تخمک ها کاهش پیدا می کند و در دهه چهارم و بعد از گذشت از مرز 40 سالگی میزان باروری بسیار کاهش پیدا می کند، اما غیر از سن دلایل دیگری برای علت ناباروری در خانم ها وجود دارند که عبارت اند از:

• آسیب دیدن لوله های رحم: لوله ها وطیفه حمل تخمک را برعهده دارند و هر مشکلی در این مسیر می تواند مانع رسیدن اسپرم و تخمک می شود.
  • تغییرات هورمونی: یکی از دلایل اصلی ناباروری در خانم ها همین اختلال در هورمون ها می باشد که منجر به مشکلات تخمک گذاری می شود.
  • مشکلات دهانه واژن: وجود مشکل در دهانه رحم مانع ورود اسپرم ها به تخمک می شوند که راه درمانی آن بسیار آسان می باشد و هیچگونه نگرانی از بابت آن نیست.
  • مشکلات رحم: غیر طبیعی بودن ساختار کلی رحم با وجود فیبرها و پولیپ ها
دلایل ناباروری در زنان

علائم ناباروری در مردان

علت ناباروری در آقایان خیلی بارز و قابل مشاهده نیست و امکان دارد تا زمانی که تصمیم به ازدواج نگرفتن متوجه این اتفاق نشوند اما یکسری از دلایل هستند مانند : تغییر در رشد موها، کاهش میل جنسی، برآمدگی یا فرورفتگی یا تورم در بیضه ها، مشکلات نعوظ و انزال، کوچکی و سفت بودن بیضه، اعتیاد و استفاده از مواد مخدر، قرار گرفتن در جای گرم و شیمیایی بیضه ها و مشکلات در اسپرم ها می باشد که با مشاهده آن ها در آقایان به آن ها توصیه می شود حتما به پزشک مراجعه کنند.

نتیجه گیری

نازایی یکی از مشکلات شایع در هر جامعه ایی می باشد که خانم ها و آقایان بسیاری را درگیر خود کرده است، با پیشرفت علم و تکنولوژی تا حدود بسیار زیادی نازایی و ناباروری درمان شده است اما موضوع اصلی ما نازایی نمی باشد و متوجه شدن علائم بارداری و مراجعه به بهترین پزشک متخصص زنان و زایمان می باشد. البته که می توان با روش های مختلفی، درمان ناباروری در خانم ها امکان پذیر است.

علائم بارداری در زنان علائم بارداری در زنان علائم بارداری در زنان

توصیه ما به شما عزیزانی که در شهر تهران و محدوده جغرافیایی غرب این کلان شهر هستید این است که با شناخت و بررسی بهترین متخصص زنان در غرب تهران مراجعه خودتان را آسان و بی دغدغه کنید تا برای رسیدن به پزشک مورد نظر خود متحمل ترافیک و استرس های حواشی آن نشوید.

برچسب ها: علائم بارداری

1. خانم دکتر هر‌چند وقت یکبار بار باید چکاپ بارداری رو انجام بدیم، منظورم بی بی چک؟

• سلام در صورتیکه یک هفته از زمان پریود شدن گذشت بهتره بی بی چک بزنید