09038889080 - 09334007584
[wpseo_breadcrumb]
مدت زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در خصوص عمل چراحی لابیاپلاستی باید بدانید و سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی که از متخصص زنان پرسیده می شود را پاسخ دهیم. لابیاپلاستی روش برای زیبایی و جوانسازی ناحیه تناسلی است که متخصص حین عمل جراحی لابیاپلاستی به اصلاح لب های داخلی و بیرونی واژن می پردازد.

آنچه در این مقاله از سایت دکتر سجادی پور می خوانید... نمایش

لابیاپلاستی معمولا در ناحیه لابیاهای مینور یا لب های داخلی انجام می شود تا چین و چروک های اطراف کلیتوریس را بهبود دهد و ظاهر زیبایی رابه ارمغان آورد. بسیاری از خانم هایی که بنا به دلایل مختلفی مجبور به انجام عمل جراحی زیبایی واژن یا همان لابیاپلاستی هستند باید اطلاعاتی در این باره کسب کنند و هم چنین سوالات بسیاری از آن در ذهن دارند که می خواهند به پاسخ های شفاف و کوتاهی از آن ها دست یابند.

[wpforms id=”3428″]

در این مقاله می کوشیم با کمک مطالعات انجام شده در مجلات معتبر و مختلف پزشکی به برخی از پر تکرار ترین سوالاتی که از سوی شما کاربران عزیز مطرح می شود پاسخ دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

آیا از مشکلات لابیای بزرگ خبر دارید؟

دهانه واژن با لبهای بزرگ (لبهای بیرونی) و لبهای کوچک (لبهای داخلی) احاطه شده است. با گذشت زمان برخی از تغییرات ممکن است در لبه های کوچک برخی از افراد ایجاد شود. به خصوص، مشکلات رنگدانه یا افتادگی بیش از حد پوست ممکن است به عنوان مشکل ایجاد شود. همه این مشکلات بالقوه ممکن است نگرانی های زیبایی شناختی در زنان ایجاد کند، همچنین برخی مسائل بهداشتی را به همراه داشته باشد.

همچنین اندازه نامتناسب لابیا می تواند منجر به تعدادی از مشکلات باکتریایی به دلیل افزایش سطح رطوبت شود. در بعضی موارد، افتادگی لب های داخلی ممکن است از ورود آلت تناسلی جلوگیری کند و باعث ایجاد رابطه جنسی دردناک و مشکل ساز شود و همچنین عفونت های قارچی که به طور مکرر تکرار می شوند، دلایلی برای انجام عمل زیبایی درمانی لابیاپلاستی است. اندازه ناحیه لبهای کوچک با این عمل به اندازه طبیعی می رسد، اعتماد به نفس زنان را بیشتر می کند و زیبایی و سلامتی را به آن ها هدیه می کند.

لابیاپلاستی چیست؟

از سوالات متداول در مورد لابیاپلاستی این است که اصلا لابیاپلاستی چه عملی است؟ لابیاپلاستی عملی است که باعث کاهش و یا تغییر شکل لبه های مینور یا همان لبه های بیرونی واژن خانم ها می شود. این نوع عمل جراحی برای آن دسته از زنانی گزینه درمانی و زیبایی مناسبی است که از لبه های واژن آن ها بزرگ و نا متناسب است و این نوع شکل لبیا های واژن به نارضایتی از شکل ظاهری اندام تناسلی شان و هم چنین عدم رضایت از برقراری رابطه جنسی شان می انجامد.

عده ای از خانم ها قبل از انجام عمل لابیاپلاستی حتی از پوشیدن لباس زیر ها و شلوار های تنگ و چسبان با تحریک و اصطکاک بدنی که ایجاد می شود،  نیز احساس ناراحتی می کنند.

لازم است بدانید لابیا ها بر اثر زایمان های متعدد، عوامل ارثی و ژنتیکی و یا افزایش سن می توانند بزرگ و نا فرم شوند.

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی
سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

از نظر پزشکی انجام لابیاپلاستی لازم است؟

لابیاپلاستی یک روش زیبایی برای بهبود ظاهر لابیاها است و اکثرا بیماران تصمیم به انجام این روش برای خلاصی از بسیاری مشکلات می گیرند. لابیاهای بزرگ و بیرون زده باعث بروز درد و ناراحتی می شود که افراد تصمیم به انجام لابیاپلاستی می گیرند. البته در این مواقع پس از مراجعه به متخصص، انجام جراحی لابیاپلاستی به فرد توصیه می شود.

لابیاهای بزرگ برای دخول و رابطه جنسی از طریق واژن مشکلاتی ایجاد می کند و می تواند خطراتی داشته باشد. لابیاهای بزرگ هنگام پوشیدن لباس زیر، مایو، راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری باعث ایجاد درد یا تورم در ناحیه تناسلی می شود که برای فرد آزاردهنده است. زایمان و بالا رفتن سن و سال منجر به بلند شدن لابیاها می شود.

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) هر ساله حدودا 10000عمل جراحی انجام می شود.

آیا نتایج لابیاپلاستی قطعی است؟

اکثر عمل های جراحی لابیاپلاستی بدون پیچیدگی خاصی انجام می شود. بسیاری از بیماران بعد از اناجمجراحی لابیاپلاستی نتیجه بسیار لذت بخشی را تجربه می کنند و در زندگی شان پس از جراحی تغییرات مثبتی رخ می دهد. بر اساس تحقیقات به عمل آمده 91 درصد از افرادی که لابیاپلاستی انجام داده اند از ظاهر دستگاه تناسلی خود احساس رضایت دارند و باعث بهبود ظاهر دستگاه تناسلی و رضایت جنسی می شود.

بهترین جراح لابیاپلاستی چه خصوصیتی دارد؟

متخصص زنان و زایمان به صورت کاملا تخصصی عمل لابیاپلاستی را انجام می دهد. متخصص زنان زایمان خوب ابتدا به معاینه فرد می پردازد و تمام جوانب را بررسی می نماید و با صبر و حوصله مشکلات بیمار را ارزیابی و بهترین روش درمان را برای فرد درنظر میگیرد.

متخصص زنان و زایمان بهترین و به روزترین روش ها را برای لابیاپلاستی در اختیار دارد و می تواند به بهترین نحو آن را انجام دهد. دکتر بیتا سجادی پور با بیش از 15 سال سابقه جراحی زنان با دلسوزی وصبر و حوصله بهترین نتیجه را برای بیمار پدیدار می نماید.

جراحی زیبایی لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

این عمل زیبایی با برداشتن لبه های بیرونی واژن همراه است، تکنیک های مختلفی هم برای انجام آن وجود دارد که هر کدام از آن ها بنا بر صلاحدید پزشک و شرایط فیزیکی افراد برگزیده و اجرا می شوند تا به کمک آن ها لابیا ها شکل زیبایی به خود بگیرند. این عمل جراحی عموماٌ تحت بیهوشی عمومی انجام می شود البته که با بی حسی موضعی نیز امکان پذیر است.

جراح با ایجاد برش های در ناحیه لبه های واژن اقدام به برداشتن پوست و چربی های اضافی در این ناحیه می کند.

انجام این عمل جراحی چقدر طول می کشد؟

لابیاپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی واژن است که در قیاس با سایر جراحی های زیبایی نسبتاٌ سریع و کم خطر است و در مدت زمانی حدود 45-60 دقیقه به طول می انجامد. این مورد از سوالات متداول لابیاپلاستی بود که بسیار پرتکرار است.

آمادگی و اقدامات قبل از لابیاپلاستی

بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی از لباس زیر و شلوار گشاد استفاده کنید. باید در روزهای منتهی به انجام عمل، به مقدار زیادی بخوابید. سالم غذا بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید.

انجام لابیاپلاستی چه مزایای دارد؟

لابیاپلاستی نوعی عمل جراحی جوانسازی واژن است که به کاهش و تغییر شکل ظاهری لب های واژن می پردازد.

از مزایا لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش اعتماد به نفش
  • افزایش کمیت و کیفیت در برقراری رابطه جنسی
  • احساس رضایت مندی از شکل ظاهری اندام تناسلی

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لابیاپلاستی هستند؟

در گام اول آن دسته از کسانی که از مشکلات عملکردی، زیبایی، شناختی و بهداشتی رنج می برند و نمی توانند لذات کافی را در رابطه جنسی خود داشته باشند، این عمل به عنوان گزینه مناسبی به آن ها پیشنهاد می کند. بنابراین در مورد سوالات متداول لابیاپلاستی که برای چه افرادی مناسب است نیز پاسخ داده شد.

نحوه انجام لبیاپلاستی

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

چه کسانی کاندید مناسب لابیاپلاستی نیستند؟

از دیگر پرسش های پرتکرار لابیاپلاستی این است که این عمل برای چه افرادی مناسب نیست و نباید انجام دهند؟

قبل از انجام لابیاپلاستی باید از سلامت جسمی نسبی با توجه به نظر زشک برخوردار باشید. حتما در جلسه مشاوره از مشکلات جسمی خود با متخصص صحبت کنید تا به صورت کامل در جریان باشد که ایا این عمل منماسب شما هست یا خیر.

اگر فردی بیماری ززمینه ای داشته باشد احتملا مجاز به انجام این عمل نیست. همچنین فرد علاوه بر سلامت جسمی باید از نظر روحی هم روحیه خوبی داشته باشد. فردی که وسواس شدید داشته باشد و به دنبال ایده آل ترین حالت ممکن هم باشد کاندید جراحی لابیاچلاستی نیست. . شاید کاندید هیچ عمل زیبایی نباشد!

آیا لابیاپلاستی عوارضی را هم در پی دارد؟

از سوالات پرتکرار در مورد لابیاپلاستی عوارض آن است. در ابتدا بهتر است بدانید هر عمل جراحی زیبایی و درمانی ممکن است خطرات و عوارضی را به طور احتمالی برای افراد به وجود بیاورد. بر همین اساس این عمل جراحی هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است بعد از عمل عوارض بسیار ناچیزی گریبان گیرتان شود. البته که اگر از بهترین متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان کمک بگیرید تا میزان چشمگیری می توان از بروز خطرات جلوگیری کرد.

برخی از عوارض لابیاپلاستی عبارت اند از:

  • عفونت
  • التهاب
  • قرمزی
  • تورم
  • خونریزی بیش از حد
  • آسیب و زخم در بافت های اطراف جراحی
  • کبودی
  • کاهش حساسیت ناحیه تناسلی
  • خشکی مزمن که متخصص با انجام روش های درمانی خشکی واژن آن را برطرف می کند.
  • بی حسی

در صورت برداشتن بیش از حد پوست، می تواند باعث نارضایتی از نتیجه جراحی شود. بنابراین حتما باید به متخصص خوب مراجعه کنید تا از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری شود.

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از این عمل نیز از دیگر سوالات متداول لابیاپلاستی است. این معمولاً یک عمل سرپایی است ، به این معنی که باید در خانه بهبودی پیدا کنید. اما این بدان معنا نیست که این جراحی نیاز به گذراندن دوران نقاهت ندارد. لابیاها پس از جراحی بسیار دردناک و متورم خواهند بود.

در خصوص مراقبت های بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی بیشتر بدانید.

متخصص زنان و زایمان به بیماران توصیه می کند که حداقل 3 تا 7 روز مرخصی داشته باشند. بیشتر پزشکان برای کاهش خطر عفونت و اثر ضد التهابی برای کاهش درد، آنتی بیوتیک تجویز می کنند. در مورد تجویز داروهای ضد التهاب، ضد التهاب OTC توصیه می شود. معمولاً به به این افراد توصیه می شود:

  •  برای جلوگیری از اصطکاک و درد بیش از حد، لباس گشاد و راحت بپوشید.
  • برای تسکین درد از حمام نمکی یا sitz استفاده کنید.
  • از ورزش و فعالیت های سخت و سنگین خودداری کنید.
  • حداقل 4 تا 6 هفته از مصرف تامپون و رابطه جنسی و نزدیکی خودداری کنید.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ASPS:

شما همچنین می توانید با دراز کشیدن، درد و تورم را کاهش دهید. همچنین می توانید یک بسته یخ بر روی لباس زیر بگذارید تا تورم و کبودی را کاهش دهد. به طوری که 20 دقیقه پد یخ روی زخم باشد و 20 دقیقه بردارید. دوباره این عمل را تکرار کنید تا اثر کند. در حالی که بیشتر تورم بعد از 6 هفته از بین خواهد رفت ، طبق گفته ASPS ، تورم باقیمانده ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.

معاینه بعد از جراحی لابیاپلاستی

از دیگر سوالات پرتکرار لابیاپلاستی این است که آیا نیاز به انجام معاینه مجدد بعد از جراحی است؟

بله معمولاً 1 تا 2 بار نیاز به بررسی و معاینه توسط پزشک است. پزشک باید اطمینان حاصل کند که ناحیه در حال بهبودی است و نتیجه رضایت بخش است.

در خصوص هزینه جراحی لابیاپلاستی بیشتر بدانید.

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

در پایان اینکه

چنانچه هر گونه علائم غیر طبیعی را بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی مشاهده کردید، هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه و در جهت رفع آن بر آیید. جراح لابیاپلاستی در تهران با کمک تخصص و مهارتی که دارد می تواند این عمل جراحی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. در این مقاله در خصوص آنچه در مورد لابیاپلاستی باید بدانید صحبت کردیم.

سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی

اطلاعات تماس دکتر سجادی پور

اینستاگرام

drsajadipour

تلگرام

drsajadipoor54

واتس آپ

09015199844

تلفن مطب

09334007584

احساس خود را درباره این مقاله بگویید 6 نظر

5 6
سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی
[post-views]
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

8 دیدگاه ها
    • نه عزیزم اصلا درد نداره. میتونید در صفحه اینستاگرام و کانال آپارات تجربه افرادی که انجام داده اند رو هم ببینید

  1. من جراحی داشتم پیش خانم دکتر … خدای درد نداشتم اصلا ۲تا از دوستامم معرفی کردن .. حس جنسی هم افزایش پیدا کرده.. بچه ها در انتخاب دکتر بیشتر دقت کنید.. چون من دیدم کسایی رو که برای قیمت کم خودشون درگیر پزشکی کردن که بلد نبود و به شدت خانم دکتر سجادی برای لابیا پیشنهاد میدم .. نترسید و انجام بدید بعدش واقعا سوپرایز میشیییید😄😄😄

  2. من رفتم انجام دادم و واقعا کار ایشون حرف نداشت و عالی بود باتشکر از ایشون و کادر مجربشون

یک دیدگاه بنویسید

دکتر سجادی پور © 1397  | طراحی و سئو: تیم فرابگیر